Ochraně osobních údajů v naší advokátní kanceláři věnujeme velkou pozornost. Chápeme totiž, že diskrétnost a bezpečí všech informací, které nám sdělíte, je základem vzájemné důvěry mezi námi. Proto je zajištění ochrany vašeho soukromí pro nás prioritou.
V tomto dokumentu jsme sepsali základní informace o tom, jak nakládáme s osobními údaji návštěvníků našich webových stránek (www.specialis.cz) a našich klientů při poskytování právních služeb. Dozvíte se například:
Zpracování osobních údajů se řídí především nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), (dále jen „Obecné nařízení“), a rovněž také zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
Hlavním správcem osobních údajů je společnost Specialis s.r.o., advokátní kancelář, IČO: 097 49 632, se sídlem na adrese Palackého 151/10, 796 01 Prostějov, společnost je zapsána v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, sp. zn. C 120648.
Při poskytování právních služeb s námi na základě smlouvy o trvalé spolupráci podle § 15e zákona o advokacii spolupracují také následující advokáti:
Informace jsou dostupné také na webu České advokátní komory, na tomto odkazu: http://vyhledavac.cak.cz/Company/Details/440b664f-2b62-eb11-80ea-00155dde7d3e
Pro ty případy, kdy poskytujeme právní služby se spolupracujícími advokáty, byla uzavřena smlouva o společném správcovství osobních údajů podle čl. 26 Obecného nařízení. Pro vás jsou z této smlouvy důležitá následující ujednání:
Komunikaci s vámi, coby subjekty osobních údajů, jakož i umožnění realizace vašich práv zajišťuje společnost Specialis s.r.o., advokátní kancelář. Také poskytování informací podle čl. 13 Obecného nařízení zajišťuje společnost Specialis s.r.o., advokátní kancelář
Pokud s námi budete chtít řešit cokoli týkající se ochrany vašich osobních údajů, můžete tak učinit následujícími způsoby:
Předmětem našeho podnikání je výkon advokacie podle § 1 zákona č. 85/1996 Sb., o advokacii, ve znění pozdějších předpisů. Abychom vám mohli naše právní služby řádně poskytovat, potřebujeme k tomu vaše osobní údaje.
Při poskytování právních služeb zpracováváme vaše následující osobní údaje: jméno a příjmení, datum narození, identifikační číslo (IČO), daňové identifikační číslo (DIČ), číslo bankovního účtu, bydliště, e-mailovou adresu, telefonní číslo, naši vzájemnou komunikaci, a dále také informace a dokumenty, které nám poskytnete pro účely poskytování právních služeb, jakož i nebytné údaje o svědcích nebo protistraně. Tyto údaje nám nejčastěji sdělíte na osobní schůzce v kanceláři (základní kontaktní údaje na Vás nám rovněž můžete sdělit skrze kontaktní formulář na našem webu).
Osobní údaje využíváme za těmito účely:
Vezměte prosím na vědomí, že sdělení osobních údajů za účelem poskytování právních služeb je smluvním požadavkem. Bez jejich poskytnutí není možné právní služby řádně poskytovat. Proto v případě, kdy nám odmítnete nezbytné osobní údaje sdělit, je možné, že naopak my nebudeme moci poskytnout právní služby.
Podle usnesení představenstva České advokátní komory č. 9/1999 Věstníku ze dne 8. 11. 1999, ve znění pozdějších předpisů, je advokát povinen uchovávat dokumentaci o poskytování právních služeb a klientský spis po dobu 5 let ode dne, kdy došlo k ukončení poskytování právních služeb.
Podle § 31 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, je účetní evidence archivovány po dobu 5 let od konce účetního období, kterého se týkají.
Podle § 7b zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů, jsme povinni daňovou evidenci uchovávat za všechna zdaňovací období, pro která neuplynula lhůta pro stanovení daně.
Podle § 35 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, je plátce DPH povinen uchovávat daňové doklady po dobu 10 let od konce zdaňovacího období, v němž se plnění uskutečnilo.
Vyjma správců osobních údajů mohou mít k osobním údajům v omezeném rozsahu přístup také osoby, které nám pomáhají při poskytování našich služeb. Při zpracování osobních údajů využíváme společnost AVE Soft s.r.o., IČO: 253 78 392, sídlem Dostálova 882/63, Heřmanice, 713 00 Ostrava, která pro nás zajišťuje služby vedení elektronického advokátního spisu, a dále společnost Daňové spory, a.s., IČO: 277 08 365, která pro nás zajišťuje služby back office. S každým zpracovatelem je řádně uzavřena smlouva o zpracování osobních údajů podle čl. 28 Obecného nařízení, která garantuje náležité zacházení s osobními údaji a dodržování bezpečnostních standardů.
Dále mohou mít pouze v nezbytném rozsahu přístup k osobním údajům i příjemci z řad orgánů veřejné moci, a to v rámci jejich dozorové nebo kontrolní činnosti vykonávané na základě právních předpisů. Nicméně informace týkající se samotného výkonu advokacie a poskytování právních služeb jsou ze zákona chráněny advokátní mlčenlivostí a k těmto údajům nemají příjemci přístup.
Dalšími příjemci pak mohou být znalci, znalecké ústavy a vystavitelé odborných vyjádření v případě, že je v souladu s pokyny klienta zpracováván v souvislosti s poskytováním právních služeb znalecký posudek nebo odborné vyjádření.
Vaše osobní údaje nepředáváme do 3. země (do země mimo EU) ani mezinárodní organizaci.
Předpisy na ochranu osobních údajů vám dávají různé možnosti, jak se ujistit, že jsou vaše údaje náležitě zpracovávány. Jako subjekt osobních údajů tedy máte následující práva:
Pro uplatnění svých práv nás můžete kontaktovat na adrese kancelar@specialis.cz nebo dále na adrese Palackého 151/10, 796 01 Prostějov, kde nás můžete navštívit osobně, nebo nám sem zaslat písemnost.
JUDr. Ing. Ondřej Lichnovský,
advokát a jednatel Specialis s.r.o., advokátní kancelář
Dokument je účinný ode dne 1. 1. 2020